fredag, oktober 27, 2006

Humöraptit


Vad irriterad man kan bli på sig själv. Spenderade hela förra veckan med att dividera med mig själv att jag nu skulle bli nyttigare och börja laga massa god mat, enligt Viktväktarvis. Vad lack jag blir på min humöraptit:

Tankemönstret för veckan.
Måndag: Mmm, det går ju riktigt bra det här. Här käkat en massa frukt och grönt och hållit mig undan från kaklådan. Och träningen gick bra också.

Tisdag: Mmm, fruktkorgen är fortfarande riktigt aptitlig. Skulle dock sitta gott med en lunchglass. Nej, nu skärper du till dig.

Onsdag: (Stort fat med bullar och wienerbröd placeras på fikabordet, överblivet efter ett möte). Det skulle vara gott med en liten bulle. (Tar en bulle). Det skulle vara gott med ett litet wienerbröd. (Tar en wienerbrödsbit). Nä, nu har jag ju förstört den här dagen ändå. Jag kan lika gärna ta en bulle till. (Tar en bulle till). Jag hinner säkert klämma en till innan jag går hem, jag ska ju ändå träna.

Torsdag: F-n vad jobbiga alla kunder är idag. Bara en massa skit hela tiden. Vad gott det skulle vara med en kaka. (Går förbi kaklådan). Jamen, en kaka kan väl inte vara så farligt... (4 kakor senare). Efterrätt efter maten vore ju inte så dumt. Mmm, de har "Mocha Mudpie", undrar vad det kan vara. Måste testa. (Håller på att gå under av all choklad i efterrätten).

Fredag: Är på jobbet klockan 7. Jag bävar för vad den här dagen har att komma med. HJÄLP!

Inga kommentarer: