fredag, oktober 27, 2006

Intressant kulturkväll...

Kulturkvällen med jobbet var ett riktigt lyckat koncept faktiskt. Det hela började med en hårresande bilfärd in till stan. En av våra virrigare kollegor körde. Chansen för krockar var överhängande men på något konstigt vis lyckades vi alla komma fram hela (och något svettiga).

In på Nationalmuseum för att titta på utställningen Naturens spegel. Jag som tillhör den typen av folk som tröttnar på tavlor efter cirka 1 timma fann mig i gott sällskap då de flesta tillhörde den kategorin. Vi lyckades spendera cirka 1.40 där inne innan vi hade fått nog och det var dags för kvällens andra kulturella begivenhet; mat och öl.

TGI Fridays i Kungsträdgården fick besök av ett antal MYCKET hungriga personer. Maten kom och det blev lugnt. Det diskuterades vidare att det här måste vi göra igen. Det var ju trots allt ganska trevligt att gå på museum. Det bestämdes att det skulle rotera runt i gruppen vem som anordnade och lotten föll på mig och en kollega. Följande konversation utspelar sig:
Jag: Jag tycker det skulle vara roligt att gå på fotoutställning.
Kollega: Voodoo-utställning. Det låter kul.
Annan kollega: Nej. FOTO. (klickar med fingret i luften på en tänkt kamera)
Kollega: Ja. Voodoo. Sådan där (börjar picka sig själv i armarna med "nålar")
Jag: Nej. F-O-T-O. Sådana man tar med K-A-M-E-R-A.
Kollega: (besviket) Jaha. Men voodoo-utställning hade varit kul.

Nåja, vad gör man inte för att underhålla sina medmänniskor. Någon som vet var man kan hitta en voodoo-utställning?

Inga kommentarer: