torsdag, maj 03, 2007

Besök i dammen

Nu när vi har bott in oss i vårt hus så har man upptäckt diverse roliga grejor. Som till exempel dammen på baksidan. Huset kom komplett med fiskdamm och allt som den gamle ägaren hade anlagt. I dammen simmar det 4 stycken koi-karp. Detta tyckte grannens katt var oerhört kul. Härom kvällen satt han hela kvällen vid dammkanten och funderade på hur han skulle få upp någon av munsbitarna:

Kolla här vilka läckerbitar!


Kanske går att få tag på dem från detta hållet...


Nähä. Då försöker vi här igen...


Va, jag??!! Jag har INTE gjort något!


Dammen är ganska djup för att vara en liten damm och fiskarna verkar ha lärt sig att akta sig för traktens katter. Det hindrade ju dock inte från att han gång på gång funderade på om han skulle hoppa i eller ej... :smile:


Dag 2

Vaktpasset har börjat!


Jag TITTAR bara!


Kanske jag kan få upp dem så här...


Jag har FORTFARANDE inte gjort något... :whistle: :whistle:


Om du nu måste ta så många kort så kan jag väl iallafall få visa mig från min bästa sida... Så här!



Dag 3
Numera har katten blivit så pass van vid mig att det är inga problem att jag kommer ut och kollar läget samtidigt med honom. Innan så försvann han som en oljad blixt bara man kom i närheten. Numera får jag gosa hur mycket jag vill samt hålla vakt med honom vid dammen :grin:

Jag ser dem ju...!


Kom nu fiskarna... (kolla in svansen), nu blir ni sömniga och kommer upp till ytan...!


Varför simmar ni till andra sidan för?


Jag kan simma, jag är inte rädd...!


Ni kan simma in direkt i min mun, här!


Ni känner av min hypnotiska blick! Kom hiiiiiiit!


Kom nu fiskarna, varför har ni samlat er där borta? Jag är ju här ju!



Fortsättning lär följa!

Inga kommentarer: