fredag, februari 16, 2007

Viktväktarna

Jag har testat Viktväktarna säkert 5 gånger eller mer. Gått till mötet, anmält mig, tagit del av allt material och det har fungerat 1 gång av 5 (eller fler). Upptäckte rätt snabbt att fanns inte inställningen mentalt så spelade inga kanonrecept någon roll.

Gången som jag lyckades inträffade för 2½ år sedan. Jag gick ned 10 kg. Jag kände mig helnöjd. Kläderna satt som tält på mig och jag fick uppleva hur skönt det var att gå till affären och faktiskt komma i en storlek som jag inte kunnat komma i sedan tonåren.

Sedan träffade jag sambon. Då var han ju inte sambo men blev *smajl*. I början gick det alldeles utmärkt att behålla den vikt jag hade uppnått. Kär och galen som man var så var ju mat inte det man tänkte på först. Det fanns helt andra tankar där *stort smajl*.

Allt medan tiden gick så bestämdes det att jag och han skulle bli ett vi. En underbar förändring i livet men den kom ju inte helt utan kostnad, för kroppen iallafall. Helt plötsligt började man lägga på sig några sambotrivselkilon. Jag tänkte inte nämnvärt på det i början. Det rörde sig ju trots allt om 3 kilo. Vad gör det från eller till.

Så var det i ungefär ett år. På sista halvåret har det dock hänt någonting. Nu har jag helt plötsligt kommit upp i den vikt som jag började på för 2½ år sedan. Inga av de nya kläderna är direkt sköna längre och de sitter *hmpfhff*.... mindre bra. Hur kunde det bli så här?

Inga kommentarer: