fredag, februari 16, 2007

Gratulerar

Grattis till ETT år med linser! Tackar tackar!

Eller nja, egentligen var det ju i onsdags ju men jag glömde bort att skriva det då. Linser är ju hur skönt som helst. Men jag kommer ihåg vad jag slet i början. Det var inget kul alls. Jag petade mig själv i ögat. Höll på att ta ut en del av ögat istället för linsen när jag skulle ta ut den. Svidande och tårar var vardagsmat. Jag satt minst 10-20 minuter vid köksbordet varje gång de skulle på. Detta förfarande resulterade tydligen i att jag även pratade med mina linser (som mina snälla kamrater upplyste mig om på resan till Prag förra året). Snacket gick åt det här hållet; "Snälla lilla linsen. Var nu en fin lins och fastna på ögat. Men kom igen då!" Mycket roligt tyckte kompisarna och jag måste ju säga att jag är benägen att hålla med *fniss*

Men, så fort de var på, underbart.

Nu klarar jag av att stå framför spegeln i badrummet, utan att tappa linsen i handfatet, och den går i 99% av gångerna i med en gång. Det hela är klart på max 20 sekunder.

Som det kan gå!

Inga kommentarer: