onsdag, januari 24, 2007

Lady in the water

Jag fick rekommenderat (!) av en kompis att se filmen "Lady in the water -
a bedtime story". Han ville höra vad jag tyckte om den för han tyckte den
var en aningens mysko. Den är skriven och regisserad av M. Night Shyamalan.
(Jag slog upp filmen på IMDB och insåg då att han faktiskt även har en roll
i filmen, trodde inte han var så ung, född -70). Han har regisserat filmer
som Sjätte sinnet och Unbreakable som blev otroligt stora på bioduken.

Lady in the water är verkligen en "bedtime story", baserat på en berättelse
som Shyamalan berättade för sina barn som godnattsaga. Jag vet inte riktigt
vad jag ska säga om den. Den har de klassiska inslagen av saga, gott mot
ont, ensam är inte stark utan behöver hjälp av sina vänner, världen går
under om inte detta händer, etc. Den är välspelad, annorlunda och ja, jag
vet inte. Vill inte se den igen men får nog säga att den är sevärd ändå.
Hoppas dock att Shyamalan koncentrerar sig på vuxenfilm framöver.

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0452637/

Inga kommentarer: