tisdag, december 05, 2006

Nytt bud...

Och till sist kom ett nytt bud. De höjde med 10. Minsta gräns är 20. Jag ringde mäklaren. "Varför har helt plötsligt gränsen ändrats?". "Ja, jag lät dem göra det!".

Detta något näsvisa, konstiga svar ledde ju genast in på ett antal snurrande tankar:

  1. Jag litar inte på mäklaren. Vilken tur vi inte är intresserade av att köpa hans tjänster utan endast objektet han förmedlar. Ger vibbar av bilförsäljare... Inte begagnad bilförsäljare utan endast bilförsäljare... kanske "illa" nog.
  2. Gör mäklaren kompis-tjänster åt de andra budgivarna?
  3. Jobbar han i säljarens intresse och tar in bästa budet, oavsett tidigare satt gräns?
  4. Har de andra budgivarna bönat och bett om en sista liten höjning?
  5. Ska det här fortsätta i 10 och 5 intervaller nu?
Jag tror i och för sig mest på nr 3 men det förhindrar ju inte att de andra tankarna kommer upp. Sambon och jag funderar. Är det taktik från någons sida eller är det här det sista...?

Time will tell.

Inga kommentarer: