tisdag, januari 16, 2007

Måste ses...

Jag var på bio i helgen och såg The Departed. Det var helt underbart att få krypa in i biomörkret och riktigt njuta av den enorma bilden, det dånande ljudet och prasslet från min påse med Ahlgrens bilar. OK, Ahlgrens bilar kanske inte är så "bio" men det är gott!

Jag fick mersmak. Det måste bli mer bio. Och det snart. Jag har ju långt kvar till mitt rekordår med 36 filmer men, jag borde väl kunna klara av 1 varannan månad på bio iallafall. Det borde ju inte vara för mycket begärt. Så, på biolistan inför den närmaste framtiden;

  • Deja Vu - spännande tidsresar-action med Denzel Washington

  • Den svarta dalian - ser mörk och mystisk ut. Passar garanterat med det här vädret!

  • Little miss sunshine - gulligt. Oerhört gulligt.

  • Prestige - magi har alltid intresserat mig. Men jag blir alltid så irriterad när jag inte förstår hur det gör. Denna filmen kanske kan lösa det... =)

  • The Holiday - vem kan motstå Jack Black?

  • The last king of Scotland - baserat på en sann berättelse. Såg ruskig (t) bra ut.

  • med flera...

  • med flera...


  • Det känns som biovåren har potential!

    Inga kommentarer: