fredag, januari 12, 2007

Kick-off'ed...dagen efter

Tanken på en urkramad disktrasa får mig att inse att man kan bara gå uppåt härifrån. En sådan känner sig nog fräschare än vad jag gör just nu. Hur kan man bli så sliten av 4 dagar på kick-off?

Jag förstår inte riktigt hur jag klarade av att parta och plugga från onsdag till lördag när man gick i högskolan. Var hämtade man energin? På något lustigt sätt så gick ju party och skola ihop. Nu har man ju inte ens "läxor" eller grupparbeten att göra. Nu jobbar man ju bara "8-5" och är ju faktiskt ledig sedan.

Jag vägrar (!) att tro att det har med åldern att göra! Jag tror mer det är "miss duktig" som gör sig påmind. Det är så mycket som ska "fixas" när man är ledig. Det ska umgås med alla kompisar, laga god och näringsriktig mat, tvättas och städas och allt ska hinnas med under dygnets mörka timmar samt en väldigt kort helg. När man pluggade hade man på något sätt inte de problemen. Man åt när man kom på att man kanske borde äta. Tvätt gjordes när badrummet höll på att explodera av smutstvätt och umgås gjorde man jämt. Jag saknar den tiden!

Inga kommentarer: