tisdag, januari 02, 2007

En riktigt blöt (!) fest... uppdaterad

Jösses, spenderade hela nyårsdagen med min baksmälla. Den var inget vidare trevligt sällskap. Vilken tur att jag hade trevligt på nyårsfesten.

Allt flöt riktigt bra med mat och dricka och folk. Jag hade dock lyckats med att räkna fel. Var helt 100 på att det skulle komma 14 stycken. Så sitter vi där och käkar förrätten och undrar vem den mystiske nummer 14 är. Jag hade räknat fel. Nummer 14 fick dock mat så vi hade ju kunnat bjuda in grannen eller så.

Men, maten var god. Sällskapet var roligt. Raketerna var fina. Men gårdagen, den hade jag kunnat vara utan. Det enda minnesvärda som hände igår var att årets (förhoppningsvis) sista pizza blev äten. Jag menar, bakisdagen nummer ett alla kategorier är ju ändå Nyårsdagen och då måste man få äta pizza.

Inga nyårslöften här inte men nu är det dags att göra något åt den här vikten som har smygit sig på det sista året. Det ska stå minus 10 på vågen som det gjorde för 2 år sedan. Då blir jag nöjd. Bara att sätta igång!

Bläk!

Inga kommentarer: