onsdag, november 01, 2006

Både dit och hem


Men jäklars vad man fick kämpa för att komma hem. Snöstorm hela vägen från jobbet till pendeln. Hade för en gångs skull tur och tajmade in ett 20 minuter försenat tåg precis på sekunden =) och kunde bara sätta mig där och åka hem. Sedan slutade det roliga. Bussarna gick inte. Hade inte gått på två timmar. Det var bara att dra luvan tätare kring huvudet och traska hemåt det.

Efter oerhört många hala steg tillbaka kunde jag ruska av mig all snön från kläderna och stövla in hemma. Jag var så pass blöt att mina nyputsade skor hade färgat snön skoputsbrun. Jag tror jag tar ett par andra imorgon.

Sambon sitter fast i bilköerna från stan. Det kan nog dröja flera timmar innan han kommer hem. Han och kollegan åker i kollegans bil...som har sommardäck...

Inga kommentarer: