torsdag, oktober 12, 2006

Ned-psykad?

Det här med hjärnans kraft över kroppen spelar ganska stor roll i dagens samhälle. Om man intalar sig själv något positivt (och verkligen tror på det) då blir verkligheten positiv. Om man däremot alltid blir matad med något negativt så blir verkligheten negativ.

Detta är just nu väldigt sant för mina arbetskamrater. Varenda gång jag blir förkyld, vilket händer 1-3 gånger per år eller så, så säger alltid folk "Va, är du förkyld nu igen". Andra människor blir ju också förkylda en till ett par gånger per år. Jag är inte ovanlig i den bemärkelsen. Men, när man ständigt blir matad med "är du nu förkyld igen", då mår man ju inte direkt bättre.

Kan inte folk istället inta en positiv attityd;

  • Jag hör att du snörvlar lite i telefonen, ska jag skicka en apelsin?
  • Oj vad du låter förkyld, kan jag ta hand om dina telefonsamtal idag?
  • Förkyld är för mesar, pigga upp dig nu!

    Vilket som helst av de där sätten gör ju att man tänker om och tänker till lite och blir en smula positiv!

    Fram för mer positivitet i samhället!

  • Inga kommentarer: