måndag, oktober 16, 2006

10.000...

10.000 spänn. Det var ju så man nästan trillade av stolen. Hur kan katalogföretagen komma undan med sånt?

Dryga 10.000 kommer det kosta att åka till Alperna i mars, efter sportloven. Men, i katalogerna hos de flesta researrangörerna så är priset ca. 5000-6000. Hur är detta möjligt. Jo, man plockar först ut reseort och hotell att bo på. Då får man en grundavgift på mellan 5000-6000. Sedan är det flygskatt, transfer, extra avgifter, liftkort, reseförsäkring, avbeställningsskydd, frukost, med mera med mera. Jösses.

Men, man får väl se det från den positiva sidan. Man lever bara en gång. Samt att det kommer vara ett roligt minne för alla kompisar att få se mig som Bridget Jones i skidbacken.

Skidor är ett nyfunnet intresse. Infann sig första gången vid förra nyåret. Då var det ABSOLUT första gången jag stod på ett par skidor, utför, med vilje! Har gjort det en gång tidigare men då hade jag längdskidor på mig och blev puttad utför den lilla lokala backen hemma. Då var jag mindre glad.

Men, första skidturen visade sig faktiskt vara riktigt lyckad, om man bortser från den lilla missen att åka svart backe första dagen. Jag är ganska bra på sport men att testa svarta backen första dagen var inte riktigt något jag hade tänkt mig. En liten miss i liftavgången gjorde att det blev så. Ner kom jag, med hjälp av sambon och kompis, med ett något vridet knä men ändå. Det gick!

Jag fick mersmak. Alperna nästa. Skidlektion, ja tack! 10.000? Ja, man lever ju bara en gång som sagt!

Inga kommentarer: